Se det mest populære inden for gaver og find de bedste tilbud.
Læs mere og sammenlign priser her!

Giv en Mulberry taske i gave til en du holder af

Det kan være svært at finde den helt rette gave til en, du har kær. Skal du vise din kærlighed i form af en designertasker af høj kvalitet, kan en Mulberry taske være det helt rette svar.

Dyk ned i historien om Mulberry, et britisk luksusmærke, der har udviklet sig fra at lave klassisk, britisk design til at lave alsidige, moderne tasker i et utal af farver, alt imens de bevarer fokus på stil, kvalitet og innovation. Mulberry blev grundlagt i 1971 af Roger Saul i Somerset, England.

Det startede med læderrester og en investering på £500, hvorefter Roger Sauls søster designede det kendte trælogo og navnet Mulberry med inspiration i skovens træer. I dag har Mulberry formået at etablere sig som en global britisk mærkevare med tidløs appel. 

Mulberry - Et ikon er født

Mulberrys tidlige år var præget af Roger Sauls dedikation til håndværk og det traditionelle britiske design. Gennem 80’erne og 90’erne udvidede Mulberry deres portefølje af klassiske tasker og accessories. I 2003 lancerede de den tidløse ”Bayswater” taske, der blev et yderligere ikon, hvorefter Mulberry begyndte at forny deres brand ved at lave mere farverige og unikke designs på baggrund af den skiftende modeverden. 

I 2011 overtog Emma Hill rollen som direktør og bragte en ny tid og liv ind i Mulberry. Emma Hills tilføjede en bredere vifte af farver og mønstre til Mulberrys kollektioner, og dette kulminerede med lanceringen af den legendariske ”Alexa” taske, der øjeblikkeligt blev en sensation. 

Efter Alexas succes fortsatte Mulberry med at eksperimentere med farver og mønstre i deres kollektioner. Klassiske stilarter som ”Bayswater” og ”Lily” fik et moderne udtryk, og prints som blomster og dyreprint berigede Mulberrys seneste kollektioner. Dette tilføjede noget lethed og levetid til det ellers klassiske sortiment. 

Sikre skridt mod bæredygtighed

En bemærkelsesværdig udvikling i Mulberrys historie er også deres engagement i bæredygtighed. Mulberry mener ikke, at man kan være et fuldkommen bæredygtigt brand indenfor modebranchen, men man kan tage ansvarlige og bæredygtige beslutninger.

Som en reaktion på modeindustriens miljømæssige bekymringer har Mulberry taget et skridt mod at blive mere bæredygtig ved lanceringen af kollektioner fremstillet af genanvendt læder og har eksperimenteret med miljøvenlige produktionsmetoder. 

Tradition & fornyelse

I dag formår Mulberry at balancere mellem traditionel design og fornyelse. De omfavner stadig deres klassiske designs og farver, men har samtidig integreret en bredere palet af farver og mønstre i deres kollektioner.

Den farverige tid af Mulberry repræsenterer ikke kun en modeudvikling, men også en forpligtelse til at følge med i tiden og imødekomme de skiftende behov hos moderne kvinder. 

Mulberry forbliver en inspirationskilde og luksuriøs aktør inden for modeverdenen. Mulberry er den største producent af luksus lædervarer i Storbritannien, og de mest ikoniske silhuetter; Bayswater, Amberley, Alexa og Iris, er blevet klassiske eksempler på britisk design. Deres rejse gennem tiden viser ikke kun brandets evne til at tilpasse sig, men også deres vilje til at omfavne forandring og udforske traditionerne.

Fra de tidlige dage i Somerset i England til dagens farverige catwalks forbliver Mulberry en frontløber inden for britisk mode, og deres historie fortæller en levende fortælling. En fortælling som vil fortsætte i generationer endnu.

Find flere gode gaveideer her.